Alle forsendelser bliver sendt ud og leveret som normalt. Vi tilbyder midlertidigt gratis hjemmelevering. 

Er du en frossenpind? Her er 4 tips, du skal kende


Foråret er på vej, men hvis du er en frossenpind, kan ventetiden føles lang. Her får du fire gode tips til, hvordan du holder varmen, mens du venter på det gode vejr.


Er du en frossenpind? Her er 4 tips, du skal kende


Begynder dine tænder at klapre bare ved tanken om, at du skal bevæge dig ud i vintervejret? Kan du ikke klare at være udenfor i mere end fem minutter, før din krop begynder at ryste af kulde? Og synes du, at der er helt uoverskueligt lang tid til sol og sommer?

Desværre kan vi ikke trylle varmen frem, men vi kan hjælpe dig til at komme godt igennem de kolde måneder, så du undgår at fryse alt for meget.

Her har vi samlet fire gode råd til, hvordan du holder dig varm i den kolde tid.


Tag flere lag tøj på

Når du bevæger dig ud i kulden, skal du både beskytte dig mod kulde, blæst og regn. Derfor er det en god idé at have flere lag tøj på. Sørg for at det yderste lag er både vind- og vandtæt, så blæst og regn ikke kan trænge igennem og nedkøle kroppen. Det inderste lag skal gerne være både varmt og svedtransporterende, så det kan anbefales at investere i et sæt uldundertøj fra Dilling. Tøjet er nemlig lavet i eksklusivt merinould, som isolerer og hjælper kroppen til at holde på varmen. Derudover er merinould effektivt til at optage fugt, så du forbliver varm og tør – selv når du sveder. Uldundertøjet er økologisk og svanemærket og fås i flere farver til både mænd, kvinder og børn. Du kan se hele Dillings udvalg af uldtøj her .


Drop alkohol

Det kan måske virke fristende at lune sig på en lille skarp, hvis du er ude i det kolde vejr. Men det er faktisk en rigtig dårlig idé at finde alkoholen frem. Selvom det måske giver dig en varm fornemmelse i halsen og maven, lige når du drikker det, hjælper alkohol dig ikke til at få varmen. Tværtimod har det – ifølge hjemmesiden Livescience.com – den helt modsatte effekt og får kropstemperaturen til at falde. Har du brug for noget at varme dig på, så drop alkoholen og fyld i stedet din termokande med varm te, kaffe eller kakao.


Spis masser af mad

Hvis det er koldt udenfor, har du en rigtig god undskyldning for at spise lidt mere, end du plejer. Kulde sætter nemlig ekstra gang i kroppens forbrænding, så det er vigtigt at fylde depoterne godt op, inden du bevæger dig ud i vintervejret. Faktisk skal du gerne give kroppen flere kalorier, end den forbrænder. På den måde kan du holde dit blodsukker oppe og dermed sørge for, at din krop har energi til at holde sig varm. Desuden er vores fedtlag med til at isolere, så det giver god mening at spise lidt ekstra fed mad i de kolde måneder. Det er naturligvis ikke ensbetydende med, at du skal gå en tøjstørrelse op og bare spise løs, men hvis du er meget tynd, kan det være svært at holde varmen.


Væn dig til kulden

Det lyder måske koldt og kynisk, at du bare skal ’vænne dig til kulden’, men faktisk er det muligt. Hvis man ofte er udsat for kulde, kan man lære sin krop ikke at reagere så kraftigt på de kolde temperaturer. Det betyder, at man først begynder at fryse på et senere tidspunkt, end man ellers ville gøre. Hvorfor det forholder sig sådan, er ikke helt klart, men ifølge Livescience.com hænger det muligvis sammen med kroppens fedtsammensætning. Kroppen indeholder både hvidt og brunt fedt, hvoraf det brune fedt er det, der bliver omdannet til varme. Når kroppen udsættes for kulde, bliver der angiveligt dannet mere brunt fedt, og det kan altså være forklaringen på, at man kan vænne sig til de kolde temperaturer.