Tanken bag DILLING



Tanken bag DILLING



”Vi kan altid gøre det bedre, men vi gør os umage. Det er i detaljen, at vi er stærkest og skiller os ud.”

 
Jeg har overtaget virksomheden efter min far, sådan som vi har gjort det i min familie i det sidste århundrede. Ikke at det er den samme virksomhed i dag, som i 1916. Hver generation har sat sit eget præg.

Jeg kom ind som 4. generation i virksomheden på et tidspunkt, hvor der var et dårligt match mellem vores ønske om kompromisløs kvalitet og miljøhensyn, og et marked/kundegruppe som kun gik op i billige priser. Min far gik højt op i renhed og økologi, men det var ikke noget, de eksisterende forhandlere lagde vægt på – i hvert fald ikke når de skulle betale den merpris, som kvalitet og miljøhensyn fører med sig. Vi var bæredygtige i vores måde at producere undertøj på, før vi overhovedet lærte ordet ’bæredygtighed’ at kende.

Efter tidligere at have boet i Tyskland fulgte jeg udviklingen her tæt, og jeg kunne se, at der var en stigende efterspørgsel på økologiske produkter og en mere ærlig filosofi. Jeg gik derfor ind i virksomheden med ét spørgsmål: hvordan sælger man uden at gå på kompromis?

Det var sådan, at brandet DILLING opstod. Med DILLING har vi mulighed for at bygge videre på min fars vision om at gøre tingene rigtigt. Vi har skåret de fordyrende mellemled væk og sælger kun online. På den måde kan vi sælge bæredygtige kvalitetsprodukter direkte til kunden til en fair pris. Det har været min drøm med DILLING fra starten af, og jeg er taknemmelig for vores kunder, som har taget så godt imod konceptet. Det motiverer mig og mine kolleger til fortsat at gøre os umage.

Morten Dilling Bertelsen
Direktør for DILLING